Zimowa przerwa w kalendarzu Mazda MX-5 Cup Poland to czas odpoczynku, a także okazja do podsumowania minionego sezonu. Oto kilka interesujących liczb związanych z tegoroczną edycją pucharu.
- 2 — tory wyścigowe, w tym jeden zagraniczny – na tylu obiektach odbyły się wyścigi
- 5 — rund odbyło się w okresie od maja do początku października
- 7 — spośród 10 wyścigów wygrał Nikodem Wierzbicki w tym sezonie
- 10 — wyścigów rozegrano w sezonie 2022
- 11 — samochodów zbudowanych przez firmę TG Auto brało udział w wyścigach
- 15 — kierowców, w tym 1 zagraniczny startowało w sezonie 2022
- 19 — lat ma Nikodem Wierzbicki, najmłodszy kierowca w stawce, który zdobył tytuł mistrzowski
- 160 — okrążeń pokonał Nikodem w drodze po tytuł w trakcie sezonu
- 170 — kompletów klocków hamulcowych zużyły w sezonie wszystkie samochody
- 180 — opon marki Hankook zużyli kierowcy w sezonie
- 190 — punktów zdobył nasz mistrz
- 2 250 — litrów paliwa zużyły wyścigowe Mazdy MX-5
- 10 000 — kilometrów pokonały samochody w sezonie wraz z wyścigami endurance
- 1:47,258 — to rekord okrążenia kwalifikacyjnego toru Poznań (Nikodem Wierzbicki)
- 1:47,052 — to najlepszy czas okrążenia wyścigowego toru Poznań (Konrad Czaczyk)
Wyścigowe Mazdy MX-5 zapadły w zimowy sen po trudnym sezonie, ale ujrzymy je ponownie na torach już wiosną 2023 roku w nowym pucharze, w nowej formule. A teraz cały team organizacyjny pucharu składa wszystkim najlepsze życzenia wszystkiego dobrego w Nowym Roku!